ϟuperwoman


Perbaiki Diri
Monday 13 February 2012 | 2/13/2012 11:40:00 pm | 0 Words

Dalam suka aku, ada dukanya, dalam senyum aku, ada kesedihannya, dalam bahagia aku, ada sengsaranya. Aku tahu hidup ni tak semuanya sempurna tapi apa salahnya kalau kita mencuba utk sempurnakannya walaupun tidaklah sempurna mana. Setiap cubaan sentiasa dtg satu persatu, aku tahu ini cubaan dari-Nya. Aku tahu aku tidak boleh merungut dgn semua dugaannya. Walaupun aku rasa kadang-kadang aku ni tak kuat nak terima semua cubaan dari-Nya. Sakit sangat, semua yg aku ingin tidak menjadi. Kenapa ? kenapa setiap apa yg kita harapkan tidak tercapai ? 




Ada hikmah :) ya aku tahu setiap kejadian yg berlaku ada hikmah disebaliknya sebab Allah telah menentukan segala-galanya untuk kita. Siapa kita utk melawan kehendaknya, sesungguhnya kita ni hanya hamba yg lemah. Ajal jodoh semua di tangan tuhan. So, abaikan jela kalau da single right ? well, aku tahu ada lelaki yg betul2 sesuai dgn aku nanti hendaknya insyallah amin :)

Sekarang ni aku da malas nak fikir tentang couple2 ni, sbb kalau aku fikir aku akan teringat dekat exs boyfie aku yg lepas2. Aku tahu semuanya teruk, k itu mmg fakta la kan. Bila teringat aku akan sakit hati lebih2 lagi dekat dia, yg aku dgn dia baru je putus. Bukan pasal perempuan lain tp ntahlah aku pon tak tahu nak ckp ape lagi. Serius ! aku meluat dgn semua org, orang yg ada dekat ngn sekeliling aku, aku akan rasa asyik nak marah je. Yeahh lepaskan geram tu namanya. Aku tahu single tu bosan, mana taknya pakai hp tp mcm tak pakai sbb takde org sms or call mcm dulu. Kadang-kadang aku pon fade-up dgn semua ni tapi bila fikir-fikir balik bagus sebenarnyakan ? ^^

Jimat kredit sbb topup RM3 pon aku da cukup buat seminggu kadang-kadang tu sampai lebih dari seminggu. Kalaulah aku tak membazirkan duit ni utk topup mesti duit simpanan aku da banyak. K takpe, duit yg aku laburkan tu aku halalkan dan aku takkan tuntut. Nasihat dari kawan-kawanlah yg buat semangat aku naik lepas dia pergi dari aku. Terima kasih sangat dekat Fatin & Kiena sbb korang always ada utk aku. Benda2 ni tak pentingkan so aku kena fokuskan utk masa depan aku. Ya, aku kena belajar rajin2 and do the best in exam SPM. Penentu aku kemana lepas ni. 




Alhamdulillah, aku sekarang ni rasa tenang je walaupun kadang-kadang benda lepas aku ingat balik. Aku tahu aku rindu dia, aku tahu aku sayang dia tapi dia bukan milik aku. Benda yg bukan milik kita, kita lepaskan je walaupun tak rela dan sakit sangat sbb ia memang bukan milik kita. Aku akan tunjukkan yg diri aku ni bahagia dekat semua org sbb aku tak nak org nampak yg aku adalah seorang budak perempuan yg lemah :')

PEREMPUAN KENA TAHU :
seorang lelaki yg benar2 mencintai anda tidak akan membiarkan anda pergi tidak kira bagaimana sukar keadaan sekalipon.

LELAKI KENA TAHU :
seorang wanita yg benar2 mencintai anda akan marah kepada anda untuk banyak perkara tetapi masih terima anda seadanya walaupun anda telah menyakitinya...






mood : sorry, buat masa ni aku tak nak layan sape2, harap faham dan tolong pergi main jauh2 :)





-Past- | -New-