ϟuperwoman


Terimbau Kenangan : Sekolah Rendah
Thursday 17 November 2011 | 11/17/2011 10:37:00 pm | 0 Words

Aku rase setiap orang pernah mengalaminya kowt, yelah masa zaman kita selekeh kecik2 dulu an semuanya bila dikenang balik rase mcm comelkan ? dan rase mcm tak sangka yg kite pernah buat perkara2 yg sekarang ni kita mcm da tak pandang je. Ni kenangan aku >.<

Masa Tadika
Weyhh ni dulu ni ketinggian da la pendek, muka bajet comel alaa biasalah kecik2 dulu. Ingat ag tak yg kita semua ni lah, ni zaman aku zaman korang aku tak twu la. Bawak cawan plastik yg bermacam-macam warna, bentuk, siap ade yg bawak ag besar gila doe cehh konon nak lawan la tu, ingat aku heran ? bawak cawan2 ni sebab lapas rehat kena gosok gigi. Atototoo comelnya semua berbaris kat tepi koridor tu gosok gigi. Aku suka makan nasi lemak at tadika dulu sebab mak cik tu masak perghh sedap gila ! weyhh aku pernah cari pasal aw dulu cehhh tak padan badan kecik tolak org yg badannya besar dari aku. Gangsters jugak ek sampai budak tu nangis, eleyhhh gembengnya ! haha

Sekolah Rendah
1. setiap kali beratur je ntah kenapa automatik akan angkat tangan letak at bahu rakan depan.

2. ade yg pakai beg roda, siap kawan dia duduk ag atas beg tu. Kau ingat kau tu ringan ? --'

3. pakai kasut yg lekat2 yg guna magnet tu, gila kotor r dulu sebab tak reti jaga kasut. Siap mak jugak yg basuhkan kasut.

4. bila amik air solat, mcm g mandi je habis basah kain. Time solat main2, senggul sana senggul sini.

5. masing2 takut g tandas ag2 budak perempuan, takut hantu katanya ehh bongok la budak2 ni -.-

6. main kejar2 sampai aku ade amik songkok budak laki, aku ingat ag nama dia Ridzuan pastu songkoknya tercampak at longkak, tak pasal2 aku kena basuh.

7. aku nangis sebab ade budak2 ni kena histeria, yg aku gembeng nohh ni pahal doe ? bukannya aku yg kena pon, tak pasal2 cikgu Balqis pujuk.

8. lawan2 markah sape paling tinggi, pernah dapat 100% dalam BM. Bangga seyhh haha tapi sekarang nak dapat seratus tu aku ase mcm jauh nohh je.

9. berebut kawan, sampai gaduh2. Bongok je aku rasa. " Tak nak kawan kau ! " ayat ni la selalu budak2 ni guna.

10. bila cek gigi, semua kecut je ntah aku pon tak twu mende ntah yg nak ditakutnya. Belum ag kena enjet, lagi lah semuanya nak lari beratur belakang. 

11. projek nilam, punya la rajin gila aku tulis at buku ape yg aku bace. Cehh padahal tak baca pon, aku just amik sinopsis at belakang buku cerita tu je. Ingat ag ade buku cerita mengisahkan zaman dulu2, bapak arhh besar saiznya.

12. main lawan2 pemadam, sape kalah pemadamnya kena amik. Alaa pemadam yg leper bercorakkan pelbagai corak la yg harganya 20 sen tu. Sampai kat pensel box penuh dgn pemadam je.

13. dulu budak2 suka pakai pensel box besi, kebanyakannya bentuk kereta. Bila buka je amboiii bertingkat2.

14. main tepuk2 tangan tu, yg lagu dia " malam yg sepi pi pi, Pak Mat jual topi pi pi.... ". Ada mcm2 lagilah, law kita tanya budak zaman sekarang mesti dia tak twu. Kalau boring aku ade nyanyi jugak tapi takde kawan nak main tepuk2 tangan ni. Kadang2 main batu seremban, buat sendiri pakai kain terpakai pastu isi r pasir ke sagu ke dalam tu.


15. pernah jatuh at kantin da la time tu nga bawak nasi lemak, perghh nasi lemak at sek rendah dulu sedap siot ag2 dia punya sambal. Terliur tengok nasinya jatuh, nasib baik takde org sangat. Sampai sekarang aku tak twu ape punca aku jatuh erm erm lantai licin kowt..

16. dulu secawan air murah gila, 10 sen je taw. Beli kacang kuda yg 20 sen, sampai ade budak beli makanan tu semata-mata nak baling kat org. Ape ke membazirnya la kan.

17. pernah bawak bekal dulu2 haha komplot semua nak bawak konon nak jimat dwet ari tu. Tapi sekarang da takde sangat budak2 yg bawak bekal ni, ag2 bila da naik sek menengah. Aku pon beli makanan at kantin je.

18. tak nak masuk pape time hari sukan tak pasal2 aku kena masuk zapin, sampai sekarang aku ingat lagi step yg cikgu Nurul ajar. Lagi okay daripada aku kena pegang pom pom haha

19. masuk pertandingan lumba lari 4x100 masa darjah 4, orang yg ketiga last time lari ahha tapi tak menang pon, dapat nombor 4. Tak boleh nak salahkan sape2, hurmm sedih je bila kalah da lah punya semangat aku lari.

20. masuk perbarisan Tunas Puteri masa darjah 5, aku bunga Siantan dulu. Johan beb ! pada hal fungsi aku dalam perbarisan tu adalah memegang sepanduk je haha senang gila kerja aku. Sampai hujung sepanduk tu sopak aku kerjakan, sepanduknya jatuh la tak sengaja pon :(

21. perkhemahan bersepadu, aku pakai lagi bajunya al maklum la baju tu besar. Kena tidur at kelas memalam, seram kowt sampai tak leyh nak tidur. Kena bangun pepagi buta g at tapak perhimpunan. Sejuk !

22. meredah sungai yg dekat ngn kampung aku, hek eleyhhh... konon2 buat ala  jungle trekking pada hal panjat bukit belakang sek je.

23. pernah kena hempap ngn org ! gila siak da r tinggi besar dari aku plak tu, time ni main ala2 bola sepak. Sakit gila, tak pasal2 aku tengok org main je. 

24. bila lompat tinggi, ermm faham2 jela an aku ni cmne. Kadang2 lepas, kadang2 tak lepas.

25. minum air milo yg dapat free yg lori datang tu, sedap siot sampai ade yg kumpul cawan2 yg comel tu buat koleksi. Setiap tahun dapat, tapi skunk aku sek menengah tak dapat pon ? --'


26. tak sangka aku ni sebenarnya pengawas ! 2 tahun aku pegang jawatan tu start darjah 5-6. Cehh marah2 org haha sape bising nama dia kena catat at papan hitam. Bahagi an sebelah kanan untuk lelaki, sebelah kiri untuk perempuan. Siap ade buku catatan ag, buku aku penuh dgn nama budak yg sama je, sampai ade yg liquid an nama dia. Tapi tak pernah pon nama budak2 tu kena panggil -.-

27. pernah kena denda ngn teacher Mahani sebab bising time naik tangga, duduk cangkuk sambil tangan kat telinga err tengah2 panas plak tu. Ni la padahnya haha padan muka, budak2 bawah da tengok je pergh malu siot.

28. ade kelas malam, selalu datang aku jarang ponteng. Kadang2 law nak beli makanan, just melintas jalan je sebab at sebelah sek ade petronas.

29. pergi makmal komputer tak pernah nak dok diam, asyik main kerusi turun naik pusing sana pusing sini.

30. main surat2 ngn budak laki ni da pernah pon jadi pakwe dulu cehh cinta monyet ! siap esoknya dia ajak main surat2 ag. Bila time periksa, dia siap tukar tempat duduk sebab nak duduk belakang aku. Pernah kejar dia satu kelas semata-mata nak dapat kan balik buku pooh aku tu. Lagu Samsons, Kenangan Terindah jadi memori ktowg pon pernah nyanyi sama2. Sekarang dia takde at Johor lagi, dia kat Perak tapi still contact ag. Org pertama dulu dalam hati aku cewahhh haha.

31. masuk pertandingan nyanyi lagu kebangsaan, tapi geram je aku an ! budak2 ni nyanyi tak ikut rentak lagu, last2 aku dapat hadiah sebab puzzles dgn cerpen yg dyowg ni habuk pon takde. Tapi bila masenya aku masuk cerpen ? maybe cikgu tengok berdasarkan ayat karangan aku kowt.

32. pernah kena baling kapur dgn cikgu Zubaidah ! whoaaa, sebabnya time dia ngajar aku dok sebok berbual dengan org depan, kiri kanan time ni an mejanya susun enam2. Tepat plak tu kena aku hadoihh --'

33. setiap tahun ade jamuan kelas, whoaa rambang mata banyak sangat makanan sedap2 plak tu. Time ni budak2 tak kedekut, mcm2 dyowg bawak. Aku ingat ag aku bawak sandwich.

34. minat pendidikan seni, sampai kat bilik pendidikan seni tu cikgu Hamzah ade tampal hasil lukisan aku. Bangga seyhh haha. Bila cikgu umumkan pemenang bagi melukis, kadang2 nama aku naik kadang2 nama kecik naik. Da la nama dekat2 sama, dia Fazliana aku Fazlin Diyana. Kecik pon lebih kurang je, tu la kat sek menengah pon aku ditakdirkan amik subjek pendidikan seni.

35. time periksa tiru, letak nota kecik dalam pensil box ahha kadang2 je buat

36. berdebar time amik result UPSR, bila sebut nama aku lagi la berdebar. Teacher Kamisah ucap tahniah walaupun result aku bukannya 5A. Aku dapat 3A 2B je, hurmm sedih tapi takpe la aku da cuba buat sedaya upaya. Tahniah pada adek2 yg dpt result cemerlang arini.

arhhh alangkah indahnya dulu masa kecik2, pelajaran pon boleh tahan senang je aku tengok sekarang tapi mana boleh jadi balik cmni hurmmm. 


mood : tak perasan aku pakai baju bola, da la Malaysia vs. Indonesia arini ! aku pulak yg semangat ngahaha




-Past- | -New-