ϟuperwoman


POSITIF vs. NEGATIF
Monday, 31 October 2011 | 10/31/2011 09:00:00 pm | 0 Words

Kita selalu ade mempunyai fikiran yg positif dan juga negatif kan ? kadang-kadang keliru juga kan mana satu yg nak dipilih ni. Macam situasi yg kat bawah ni...

SITUASI 1 
esok ade kelas la pulak hurmm malasnya nak datang...
VE +  ala cikgu mesti tak datang punya esok so ponteng jela
VE -   nanti kene amik nama la pulak

SITUASI 2
budak-budak ni ajak pakai baju PJ esok !
VE +  itu ari selalu pakai baju PJ hahh cikgu relaks je, tak marah pon
VE -  nanti kene marah doe, tak nak pakai r cuak !

SITUASI 3
cikgu mintak buku untuk kene hantar ditanda...
VE +  tak yah bawak la, cikgu mesti lupa punya yg dia ade mintak buku 
VE -   alaa kalau tak hantar nanti kene marah, tak nak aku dengar dia membebel

SITUASI 4
result exam...
VE +  jangan risau la, mesti dapat A+ punya la relaks je an da study
VE -  mesti dapat markah rendah, malu la nanti ngn budak-budak ni


SITUASI 5
tunggu bf/gf yg tak sampai-sampai lagi, kata nak jumpa...
VE +  mesti dia ade g singgah beli barang ni, tu yg lambat ahh takpe la tunggu je
VE -  ade terjadi pape ke kat dia ? haduhhh da lambat ni, risaunya

SITUASI 6
hati sakit sebab ade orang buat kau sakit hati...
VE +  alaa dia gurau je tu, buat bodoh jela tak yah dulik
VE -  sial ! aku tak cari pasal la, dia ni memang cari nahas ngn aku ni

SITUASI 7
kawan-kawan ajak g jalan, makan, tengok wayang bla bla bla...
VE +  duit da takde ni, ahh takpe la nak jaga hati pasal duit mintak kat mak sikit la
VE -  malas r nak g, membazir duit je selalu pergi pokai r aku cmni 

SITUASI 8
ade orang pandang kau pelik sangat...
VE +  kesiannn dia tak pernah nampak aku ke ? alahaiiii 
VE -  baik bla, dia tengok aku lain macam je ngee seramnya !

SITUASI 9
tersalah hantar mesej...
VE +  alaa buat bodoh jela, da TERhantar nak buat cmne takkan nak tarik balik
VE -  aduhhh mesti dia ingat aku ni apa an, ala cmne ni malu la siottt

SITUASI 10
kene marah...
VE +  eh eh dia bagi nasihat la tu bukannya marah, cool okay
VE -  aku ni teruk sangat ke ? asyik-asyik kene marah hurm sedih betul la


If you think you are beaten, you are. 
If you think you are dare not, you don't. 
Succes begins with your own will... 



mood : selalu fikir positif sbb aku tak nak yg negatif tu terjadi dekat aku walaupun sebenarnya ia kadangkala terjadi, nak sedap hati la orang kata an




-Past- | -New-